Thursday 3 July 2014

Toddler Summer Set

Mimo, że pogoda w kratkę - uszyłam córce letni zestaw. Portaski szyje się błyskawicznie i pewnie powstanie co najmniej jeszcze jedna para. Dzięki gumkom w nogawkach są idealne do siedzenia w piasku :)
Za to jak to w Burdzie bywa - w opisie topu nr 133 ( ocenionego na półtorej kropki - więc łatwizna) była niejasność. Tak zamotali wszywanie obsadzeń przodu, że zgłupiałam.
Oryginalna treść mówi :" Małe odszycie przypiąć prawą str do prawej małego podkroju przodu.Przyciąć zapasy szwów, w rogach obciąć ukośnie.Odszycie zawinąć pod spód, zaprasować brzegi, ostębnować."
Kurcze - no ni jak to odszycie nie chciało przodu się trzymać, nie mówiąc już o ostębnowaniu tego.Nawet nie próbowałam nic przycinać bo już widziałam, że bzdura wychodzi. Odszycie ( w kształcie litery U jakieś 3 x 4 cm) jest tak mikrych rozmiarów - że ja nie dałam rady tego poprzypinać i zawinąć.

Otóż wyszło dopiero gdy odszycie faktycznie położyłam prawą do prawej - ale od razu przyszyłam całość w odległości 0,5 cm od brzegów podkroju. I wtedy dało się zawinąć pod spód po ponacinaniu rogów.
Jeśli ktokolwiek będzie szył ten model - pewnie przyda mu się ta uwaga ;)

Do uszycia tego kompletu wykorzystałam bawełnę w różową kratkę vichy i biały batyst. W sam raz na upały ;)

Despite the spotty weather I've sewn a summer set for my toddler. Shorts are easy-peasy ones and I'm pretty sure it's not the only pair my baby is going to have. Thanks to the pantlegs with elastic band this model is perfect for the sand play.

In my opinion there is a mistake in the sewing description of the model 133 ( top). The little facing needs to be put the right side to the top front. Then sewn ca. 0.5 cm from the edge. And now it is possible to flip it to the back ( left side of the top) after doing some slight corner cuts. Hope it will help someone who will decide to sew this top.

To sew this set I've used pink vichy check cotton and white cambric. It's perfect for the heat weather ;)


Burda 6/2005 model 145 (spodenki/ pants/shorts)


Burda 3/2008 model 133





Prosto spod maszyny - jeszcze widać ślady po szpilkach ;)


To jest chyba pierwsza plisa ze skosu z wszycia której jestem zadowolona


I cały zestaw







No comments:

Post a Comment